Państwo i Społeczeństwo, 2019 nr 2

ZAPOWIEDŹ WYDANIA

Wprowadzenie

Media i społeczeństwo
Marta duVall (Krakowska Akademia) – Super inteligentne społeczeństwo skoncentrowane na ludziach, czyli o idei „Społeczeństwa 5.0” słów kilka
Katarzyna Brzoza (Uniwersytet Śląski) – Stereotypy płciowe w obszarze zainteresowań medioznawczych
Aleksandra Maśnica – Propaganda w kinie hiszpańskim w latach dyktatury generała Francisco Franco

Prawo i etyka
Piotr Uhma (Krakowska Akademia) – Oblicza pluralizmów mediów publicznych w Polsce
Bartosz Pietrzyk (UMCS Lublin) – Etyczny wymiar komunikacji pomiędzy przedstawicielami polityki i mediów. Przypadek sprawy Macieja Kluczki dziennikarza Radia Merkury (Radio Poznań)
Dariusz Krawczyk (PTKS) – Postępowanie dziennikarza wobec obowiązujących norm prawnych dotyczących staranności przygotowywania materiałów prasowych

Komunikacja medialna
Katarzyna Giereło-Klimaszewska (KPSW Jelenia Góra), Joanna Gajda (UP Kraków) – Wizerunek premier Ewy Kopacz i Beaty Szydło w mediach czeskich na przykładzie portalu iDnes (wersja angielska)
Ewelina Pasternak (UMCS Lublin) – „Syntetycy i naturalsi” – obraz świata we współczesnym dyskursie medialnym
Weronika Walo (UMCS Lublin) – Analiza strategii wizerunkowej Opola w latach 2012–2017
Jerzy Widerski (KPSW Jelenia Góra) – Bohater reklamy – człowiek ponowoczesny?

Sprawozdania
Sprawozdanie z konferencji Media – Dziennikarstwo – Muzyka (Artur Trudzik)
Sprawozdanie z III Kongresu Edukacji Medialnej (Joanna Bierówka)
Sprawozdanie z konferencji „Jakie media”? (Dariusz Baran)

Noty o autorach